loader image

ECO Scan. De la solicitare la implementare

In cat timp realizam ECO Scan din momentul primirii unei solicitari?

Perioada de implementare variaza in functie de profilul clientului industrial si de particularitatile acestuia. ECO Scan este o solutie personalizata centrata pe profilul clientului, iar aceasta inseamna ca se incepe cu semnarea protocoalelor de confidentialitate, a acordului GDPR (pentru ca informatiile confidentiale din interiorul unei afaceri sunt vital sa fie utilizate doar in beneficiul clientului in concordanta cu legislatia la nivel local si european) si analizarea Autorizatiei de Mediu (pentru ca ECO Scan particularizeaza activitatile intreprinse pentru realizarea raportului de audit cu referire doar la datele cuprinse in autorizatia de mediu si realitatea regasita pe amplasament).

Urmeaza vizita colegilor specialisti in productie, este programata expertiza si trainingul pentru responsabilul de mediu si ulterior toate celelate actiuni necesare pentru realizarea raportului. Concluziile ECO Scan reprezentate grafic vor fi sustinute si prezentate managementului alaturi de toate recomandarile care se impun in contextul organizational care a fost analizat.

Am adauga aici urmatoarea remarca care diferentiaza solutia ECO Scan de mediu: vestea buna este ca putem onora si implementa toate recomandarile pe care le facem in cadrul raportului si astfel venim in fata clientului cu o solutie completa de mediu pe care se poate baza.

Pasii realizati in vederea efectuarii ECO Scan din momentul solicitarii pana la livrarea raportului propriu zis:
Dupa semnarea actelor de confidentialitate, Autorizatia de mediu a solicitantului este analizata.

Autorizatia de mediu este un act administrativ prin care se stabilesc conditiile si parametrii de functionare a unei activitati cu potential impact semnificativ asupra mediului. Autorizatia de mediu este emisa in conditii impuse titularului de activitate, iar nerespectarea acestora poate duce la suspendarea autorizatiei (pe perioada suspendarii este interzisa desfasurarea activitatii). Autorizatia de mediu se solicita si se obtine atat pentru desfasurarea activitatilor existente, cat si pentru inceperea activitatilor noi.

Avand in vedere aspectele mentionate precizam ca este foarte important ca activitatile desfasurate sa fie incadrate corect intrucat obligativitatea detinerii autorizatiei de mediu este direct legata de codurile CAEN pe care le inregistrati la O.R.C.

ECO Scan recomanda ca la punctul de lucru sa fie inregistrate doar activitatile pe care le desfasurati efectiv in momentul autorizarii, nu si altele pe care planuiti sa le desfasurati in perspectiva.
Vizita colegilor in productie este urmatorul pas, unde vor fi verificate documentele solicitate in prealabil responsabililor de mediu care vor lua parte la realizarea ECO Scan.

Astfel, inginerii de mediu vor avea in vedere:

* Verificarea actelor de reglementare a activitatilor cu impact asupra mediului (autorizatia de mediu, autorizatia privind gospodarirea apelor, emisiile atmosferice, etc.)
* Verificarea amplasamentului (modalitatea actuala de depozitare deseuri)
* Identificarea tipurilor de deseuri generate
* Identificarea operatiunii de valorificare/ eliminare specifice deseurilor generate
* Identificarea tuturor obligatiilor fata de Administratia Fondului pentru Mediu (ambalaje, substante periculoase, anvelope, uleiuri, EEE-uri baterii si acumulatori, etc.)
* Realizarea raportului de audit si prezentarea acestuia catre beneficiar alaturi de recomandarile specifice pentru riscurile identificate
* Verificarea raportarilor specifice conform autorizatiei de mediu si a legislatiei in vigoare legat de activitatea desfasurata
* Verificarea documentelor (contracte colectori, autorizatii de mediu colectori, Anexa1/Anexa 2/Anexa 3)
* Verificare legislativa (identificare obligatii specifice conform activitatii desfasurate)
* Verificarea documentatiei existente privind asigurarea atingerii tintelor de reciclare/ valorificare pentru ambalajele puse pe piata si a modalitatii de calcul privind cantitatea de ambalaje puse pe piata pe baza unor informati centralizate si a unui esantion din documentele contabile (facturi, CMR, packing list) aferente a 3 luni

Dupa efectuarea auditului ECO Scan si dupa vizita pe amplasament, suntem incantati sa prezentam forma finala a raportului intr-o abordare distincta, centrata pe imbunatatire continua a datelor prelevate de pe amplasament. Vom organiza informatia preluata sub forma evidentierii tip „traffic light” a punctelor forte, punctele cu potential de imbunatatire, respectiv a nonconformitatilor asupra carora trebuie intervenit urgent daca este cazul. Printr-o abordare diferita intelegem ca raportul final este menit sa fie usor de parcurs si ca devine din momentul predarii un instrument cheie pentru realizarea raportarilor specifice catre autoritati (acesta continand si o paralela legislativa pentru fiecare punct dezbatut care faciliteaza implementarea planului de actiuni).

Astfel, Raportul ECO Scan va ajuta sa actionati cu usurinta in problemele de mediu si ramane acel raport unic in arhiva dvs. care nu doar ca reprezinta un instrument util, dar si primul pas catre intelegerea contextului legislativ de mediu a carui responsabilitate va apartine.

Solicitati ECO Scan pentru a primi sprijin prin efectuarea unei expertize in locatia dvs. 

Contacteaza-ne pe support@euconsulting.ro | office@euconsulting.ro | +40 790 600 922

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *